Please check that this widget Facebook Reviews has a connected Facebook.

 

תושב שבי ציון הוכש על ידי נחש ומת

תושב היישוב שבי ציון הוכש ביום שבת לפנות בוקר בצווארו על ידי נחש מסוג צפע בחצר ביתו ומת.

ביום שבת ב-4:30 לפנות בוקר התעורר גיל רוסוחובצ'קי (47) תושב היישוב שבי ציון, הסמוך לנהריה, מרעשים לא שגרתיים שהגיעו משובך היונים שהחזיק בחצר ביתו. הוא יצא לבדוק מדוע היונים משתוללות, כאשר התקרב לשובך לא הבחין מפאת החשיכה בנחש מסוג צפע ארץ ישראלי שהתמקם על עץ הלימון בסמוך לשובח והיווה מקור בהלה ליונים. על מנת לראות טוב יותר הוא קירב ראשו לשובך, ואל הנחש, והוכש בצווארו.
מיד לאחר ההכשה רץ רוסוחובצ'קי בחזרה לביתו וסיפר לאישתו שזה עתה הוכש. אישתו הזעיקה אמבולנס וזה הגיע תוך 7 דקות למקום והבהיל אותו לביה"ח נהריה, שם ניסו לייצב את מצבו ללא הצלחה והוא נפטר.
ד"ר אייזנמן, מנהל חדר המיון בביה"ח נהריה: "כאשר נכס ארס לזרם הדם מתחילה המוליזה, הרס הכדוריות האדומות בדם. יחד עם זרם הדם מגיע הארס לרקמות השרירים ומשתק אותם שזו אחת מן ההשפעות הקטלניות, כי השפעה זו עלולה לגרום לחנק עקב שיתוק שרירי הנשימה או לדום לב בגלל שהלב שהוא שריר משתתק על ידי הארס גם הוא. ההשפעה הקטלנית הנוספת היא כאשר הארס מגיע למוח, משתק את מערכת העצבים ועלול לגרום לשבץ מוחי. לאחר הכשה חשוב מאוד שהאדם שהוכש ישכב ללא תנועה כמה שיותר עד לפינוי ולטיפול מאחר ותזוזה מאיצה את קצב פעימות הלב והארס מתפשט במהירות רבה יותר".
גיל רוסוחובצ'קי, בעל ואב לילדה בת 5 העולה בשנה הבאה לכיתה א' הוא האדם השישי שהוכש ע"י נחש באזור הגליל המערבי תוך פחות משבוע. הכשות נחש שכיחות יותר בקיץ שכן בחורף הנחשים בתרדמה ובתקופת הקיץ הם צריכים לשתות, לאכול ואף להזדווג. על כן הם מסתובבים הרבה בשטח. בשעות הלילה כאשר האוויר מתקרר הנחשים מחפשים מקומות חמים השומרים את החום שנאגר בהם במשך היום, כמו: משטחי אבן, מחסני עץ, ארגזים וכדומה. על מנת להרחיק נחשים מסביבת הבית צריך לדאוג לשלושה דברים: 1. שלא יהיו מים עומדים בסביבת הבית. 2. לדאוג להדברה שכן נחשים ניזונים בעיקר מעכברים וחולדות. 3. שלא יהיו מקומות מסתור כמו דשא גבוה, ארגזים, סלעים וכדומה.
הנחש משבי ציון נלכד ע"י לוכד הנחשים הוותיק, שמואל בראונשטיין והוא נמצא כרגע בכלוב בביתו, אך הוא ישוחרר לטבע. שמואל בראונשטיין: "אישתו של הנפטר ביקשה ממני להרוג את הנחש אך על פי חוק זה אסור ואני איש שומר חוק. כל הנחשים בארץ הן חיות מוגנות וחובה לשחררן בחזרה לטבע במקום מתאים" ומבקש להוסיף "איני יכול להיות עורך הדין של הנחש אך אף נחש אינו תוקף, הוא מתגונן כאשר הוא חש באיום. הנחש הזה לא התכוון להרוג את אותו אדם. הנחש מזהיר לפני שהוא תוקף אך כנראה מרעש היונים הוא לא שמע את קולות האזהרה של הנחש, שנשמעות כמו נשיפות".
אל שמואל בראונשטיין מגיעים מקורבים לגיל רוסוחובצ'קי ומבקשים לצלם את הנחש או להצטלם איתו, כמו כן, פנה אל לוכד הנחשים רופא בעל מעבדה, המבקש לבדוק האם המוות נגרם בגלל עוצמת הארס או בגלל מיקום ההכשה הקרוב לעורק הראשי, וכמו כן, להשתמש בארס על מנת לייצר נסיוב. בארץ קיים נסיוב אחד לכל סוגי ההכשות והעקיצות, אך עדיף לדעת את סוג הנחש, מכיוון שכך ניתן לדעת מהו מינון הארס וכך גם מהו מינון הנסיוב שיש להזריק לאדם שהוכש.

Related posts

מתקפת נחשים על נוה שאנן, ורדיה והדר עליון

מתקפת נחשים על נוה שאנן, ורדיה והדר עליון העירייה מנקה שדות קוצים כפעולת מנע אבל זה לא בדיוק עוזר. לדברי בעלי מקצוע מדובר בתקופת הזיווג שבה יוצאים הנחשים החוצה מכת נחשים בעיר. במוקד העירוני התקבלו עשרות פניות של תושבים שדיווחו על הימצאות נחשים בביתם או בסביבת מגוריהם. בעירייה החלו בניקוי...

Text on the button

נחש ענק צנח מהקומה השמינית

  מאת גואל בנו נחש פיתון בורמזי חום, באורך 3.40 מטר ובמשקל 20 ק"ג, צנח מהקומה השמינית של בניין בקרית אתא.הוא יצא בשלום מהנפילה והסתתר בתוך מחסן במשך יממה, עד שנלכד אמש בידי לוכד הנחשים החיפאי הוותיק שמואל בראונשטיין.הנחש, שמסוגל לחנוק ילד בקלות רבה, הצליח לדחוף את שלבי התריס...

Text on the button

עקב התקפת נחשים על הקריות

  בשל שילוב של חום כבד וסביבה מוזנחת, נלכדו לאחרונה נחשים רבים באזור הקריות. מה צריך לעשות לפני, במהלך ואחרי פגישה עם צפע בשבועות האחרונים, כנראה בשל החום הכבד ששרד באזור, נרשמה עלייה בכמות הפניות ללוכדי הנחשים איריס ושמואל בראונשטיין מקרית חיים. לדברי איריס בראונשטיין, ישנם בקריות מספר מקומות...

Text on the button