Please check that this widget Facebook Reviews has a connected Facebook.

 

בשל שילוב של חום כבד וסביבה מוזנחת, נלכדו לאחרונה נחשים רבים באזור הקריות. מה צריך לעשות לפני, במהלך ואחרי פגישה עם צפע

בשבועות האחרונים, כנראה בשל החום הכבד ששרד באזור, נרשמה עלייה בכמות הפניות ללוכדי הנחשים איריס ושמואל בראונשטיין מקרית חיים. לדברי איריס בראונשטיין, ישנם בקריות מספר מקומות המועדים לפורענות נחשים, ואחד ממוקדי הרבייה החביבים על הצפע הארצישראלי הוא אזור החולות שבחוות מיכלי הדלק הקרית חיים.
בשבועיים האחרונים נלכדו נחשים בכל הקריות, במיוחד בקרית ביאליק – באזור השוק בשכונת צור שלום וברחוב לח"י בשכונה החדשה ליד הקריון,ובקרית מוצקין – מאחורי בית ספר בגין בשכונת נוה גנים ובאזור המחנה הצבאי (כורדני). בתחילת השבוע נלכדו בקריותשני נחשים, אחד בקרית ביאליק והשני ברחוב הפלוגות בקרית חיים.
גם תושבים מרחוב אהרון בן יוסף בקרית אתא טוענים, כי הם סובלים ממכת נחשים. לדבריהם, בניגוד לשנים עברו, העירייה אינה דואגת לנכש את השדה הגובל לרחוב וכתוצאה גדלה אוכלוסיית הנחשים באזור.
מעיריית אתא נמסר כתגובה:"מדובר בשטחים חקלאיים פרטיים. על פי החוק, העירייה מחויבת בשליחת התראות לבעלי הקרקע. ההתראות נשלחו, ומאחר שלא נענו תבצע העירייה עוד השבוע עבודות בשטח ובעלי הקרקע יחויבו בעלות הביצוע".
• מה עושים כדי למנוע מפגש עם נחש?
נחשים מעדיפים להתגורר ליד מוקדי מים, באזור של צמחייה סבוכה או מתחת לגרוטאות. לפיכך פינוי גרוטאות, ניכוש עקבי ואטימה של ברזים בחצר תקטין את הסיכוי להתנחלות נחשים.
• מה עושים כשפוגשים נחש?
במקרה כזה, אין לעשות דבר, אלא להזעיק לוכד נחשים מוסמך ולחכות לבואו. בכל שנה מגיעים לבית החולים רמב"ם אנשים שניסו לחסוך כסף, או חשבו שהם זריזים מהנחש, וגילו שטעו בגדול.
מספרי הטלפון של הזוג בראונשטיין: 8420841, 050-484857.
• מה עושים אחרי הכשת נחש?
קודם כל, חשוב לשנן מה לא עושים: לא חותכים, לא מוצצים ולא מקפיאים את המקום בקרח, וגם אין לבצע בדיקת חוסם עורקים. אין לנסות גם לתפוס את הנחש, מכיוון שברוב המקרים יש לו מספיק ארס בבלוטות כדי להכיש שוב ושוב. יש להתפנות מיד ובליווי נהג לבית החולים הסמוך.

גל זייד, הילה מלמד
30/07/99 הד הקריות

 

Related posts

מתקפת נחשים על נוה שאנן, ורדיה והדר עליון

מתקפת נחשים על נוה שאנן, ורדיה והדר עליון העירייה מנקה שדות קוצים כפעולת מנע אבל זה לא בדיוק עוזר. לדברי בעלי מקצוע מדובר בתקופת הזיווג שבה יוצאים הנחשים החוצה מכת נחשים בעיר. במוקד העירוני התקבלו עשרות פניות של תושבים שדיווחו על הימצאות נחשים בביתם או בסביבת מגוריהם. בעירייה החלו בניקוי...

Text on the button

נחש ענק צנח מהקומה השמינית

  מאת גואל בנו נחש פיתון בורמזי חום, באורך 3.40 מטר ובמשקל 20 ק"ג, צנח מהקומה השמינית של בניין בקרית אתא.הוא יצא בשלום מהנפילה והסתתר בתוך מחסן במשך יממה, עד שנלכד אמש בידי לוכד הנחשים החיפאי הוותיק שמואל בראונשטיין.הנחש, שמסוגל לחנוק ילד בקלות רבה, הצליח לדחוף את שלבי התריס...

Text on the button

ציד נחשים בגן-ילדים

    תשעה נחשי צפע נלכדו שלשום לפנות ערב בקרבת גן-ילדים ברחוב בורוכוב בחיפה. לפני שבועיים, הבחינה אמו של אחד הילדים, בנחש צפע שזחל ליד רגליה בקרבת הגן. לאחר מכן דיווחו שכנים, כי גם הם הבחינו בנחשים בצמחיה הסמוכה. לוכדי נחשים של "מוקד נחשים" הוזעקו למקום ופתחו בציד שבסופו...

Text on the button