חולדה ידועה בתור חיה אשר אוהבת חום ,על כן ניתן למצוא אותה ולהיתקל בה בתנורים מאחורי מקררים בתוך ארונות מקומות חשוכים וחמים.

לפי סיפורים של אנשים אשר לא מוסמכים ללכידת חולדות, שניסו ללכוד חולדה עם כל מיני מלכודות דבק או מאכלים שונים, ניסיונות שנכשלו בגדול כי התכונה החשדנית של החולדה אפשרה לה לא להתקרב למזון לא מוכר,היא דרכה על המלכודת ומצאה פתרון איך להיחלץ מבעיה זו.

חולדה היא חיה מאוד אינטליגנטית.

במקרה ואדם או בעל חיים ננשך על ידי חולדה, עליו לקבל טיפול רפואי.

לרוב החולדה לא תוקפנית אך אם תוקפים אותה היא לא נשארת חייבת.היא ידועה בהעברת  מחלת הכלבת וכל שריטה או נשיכה מצריכה טיפול מידי וחיסונים למיניהם.

החולדה היא לא חיה נחמדה וכמו כן החזות שלה לא כל כך נעימה לעומתה ישנם הרבה חיות ממשפחת המכרסמים שנראים חמודים ואפילו יש ביניהם שהן חיות מחמד.

הגורים שלהם ודור ההמשך נמצאים במקום מוגן, האמא דואגת להם ונמצאת על המשמר, להגנתם כל הזמן.החולדות חיות בקומונות ולהקות שמזהות אחת את השניה בקלות רבה.לעומתן העכבר לא כל כך מפותח למרות שרוב המחקרים נעשים על עכברים אבל לעומת החולדה העכבר פחות מפותח על כן יותר קל לצוד אותו ולתפוס אותו למרות שהוא קטן ומהיר.

רגליה האחוריות של החולדה יותר ארוכות  מהקדמיות וזה על מנת לאפשר לחולדה לשבת או לעמוד לסירוגין על רגליה האחורית וזה מאפשר לה שדה ראיה רחב יותר וגם שדה הרחה יותר מרוחק

לוכד חולדות לוכד עכברים מטפל במפגעים שנובעים מהמצאותם של חולדות ועכברים בקרבת בני האדם